Yang bertudung labuh itu tak tentu lagi baik
Tapi yang baik-baik akan bertudung labuh
Ada yang tak setuju? Terpulang
Pendapat kita hak kita
Aku tak menghalang kamu dengan pandangan kamu, dan aku harap kamu juga begitu
Aku menulis atas dasar pengalaman. Hidup aku di kelilingi wanita
Berbagai-bagai jenis wanita
Yang alim, yang sempoi, yang seksi, dan macam-macam lagi
Aku ada kawan yang bertudung labuh, betul nawaitunya. Demi keredhaan Allah
Aku ada juga kawan yang bertudung labuh demi menutup kekurangan diri
Tak kurang juga yang berubah demi menarik hati sang kumbang
Bagi aku, aku hormat maruah tudung labuh
Selagi aku tak mampu menyama tarafkan diri aku, perbuatan aku, akhlak aku dengan tudung labuh,
Cukuplah kiranya aku menutup aurat aku dengan tudung bidang 45’ ini

kepada pemakai tudung labuh, istiqamahlah kamu dalam memakai 'perlindungan ini'. 
tak semua wanita dipilih untuk menyarung tudung labuh
tak semua wanita punya kekuatan seperti kamu
dan tak semua wanita juga setabah kamu
tabah untuk menyarung tudung labuh yang sering di pandang sebagai kolot

kalau kita cakna, mungkin kita akan nampak, tahun ini adalah tahun reformasi.
reformasi kearah kebaikan
ramai artis-artis berubah kearah kebaikan. alhamdullilah.
harap berterusan

0 comments:

Followers