Sape kate kawen mude teruk? Mungkin pemikiran kita tak sama.
Aku tengok kawan kawan aku yang da kawen time muda mudi ni bahagia je. alhamdullilah. semoga sentiasa bahagia :)
sumber
Hilang fitnah. Nak buat apa pun orang dah tak boleh nk kata ape. Dating boleh pegang tangan sesuka hati, bole peluk cium dan sebagainya.. ehhh jgn buat adegan tak senonph depan public sudah..

Terbaru aku bace blog farah lee. Seronok je bace entry die, cite pasal her life after married. Bagi aku itu sweet. Hehe. Ok aku tergatal. Tunggu la, nanti aku ada husband aku pun nak buat special entry untuk dia ;)

Sape volunteer nak jd my sweet husband? Haha. Promosi tamat 1 minit after dis entry di post. Sape cepat dia dapat!haha.

Tertarik dengan difinisi cinta miradiva, so here goes difinisi cinta versi aku. Mungkin dulu pendapat aku berbeza. Tapi sekarang ni, jangan pandang yang dulu, sila pandang yang sekarang!

Bg aku there’s no such thing called as cinta before kawin. Melainkan cinta pada Allah, Nabi, Parents, siblings, teachers and friends. Perkenalan bermula dengan pertunagan. Itu yang aku paham buat masa sekarang ni. Jika seseorang lelaki tu rasa berminat, nak berkenalan dengan lebih lanjut, berkenalan lah dengan wali ku. Pertunagan adalah proses perkenalan, cari keserasian and dari situ kita akan serius nak membina masjid. If tak serasi putus. Tak ada cacat cela bagi wanita yang putus  pertunagan, that’s why pertunagan tak boleh dihebahkan. Ini konsep percintaan yang aku nak.  Sweetkan bercinta selepas kawin. Mak abah pun bercinta lepas kawin. Alhamdullilah kekal sampai sekarang. Siap ada lapan orang anak lagi :)

2 comments:

aku HaniAsyira said...

nak isi borang lah..

shille yusof said...

hahaha..sila sila..jangan segan segan.. :)
tp aku bukan lesbian ;p

Followers