time kecik2 dulu mak bapak kite jaga kite..seekor nyamuk pon dorg x bagi hinggap kat badsan kite..tai bile dah besar, kite pernah tak rase nak jage bdn kite betul2???penat je mak bebel2..tp xamik peduli pon..hehe..mybe korg x..tapi aku YE..sgt suke kalo mak aku bising2..haha..terasa disayangi seketika ;p


ok ape hal la aku nak bebel2 hal kesihatan ni???ak sah2 la bkn medical student..penah berniat je tp tak mampu..haha..dasar pemalas study!!pdn muke kan da kene jd doc marin ;p tu pon kalo dpt pangkat dR. nanti..haha..


ok lately ni kat uni aku ni bising sgt, kecoh la kesimpulannye dgn kes2 kesihatan berat ni..n plg kesian org yg saket tu semua kenalan aku..haihhhh..berat mate memandang tp berat lg bahu memikul...
tanggal 20 feb, aku dikejutkan dgn berita kembalinya noor izaty junior tkc aku ke rahmatullah akibat brain tumor..al fatihah..
mmg terkejut..sgt.aku bukak wall fb die..menitis air mate aku..terbayang2 mcm mane la if one pf my fren yg 'pergi'..sebelum pemergiannya, ingatan beliau hilang..kawan2 yang dah hidup mcm siblings ngn die pon die tak ingat..


"Who has created me, and it is He who guides me. And it is He Who feeds me and gives me to drink. And when I am ill, it is He Who cures me. And Who will cause me to die, and then will bring me to life. And Who, I hope, will forgive me my faults on the Day of Recompense. (26:78- 82)"
al fatihah..


tup..tup..
tetibe aku dikejutkan lg dgn kes yg same..one of my kenalan shahir saad dioperate disebabkan kes yg same..ya allah..dugaan..
semoga shahir bertahan..para blogger yang membace marilah kite same2 doakan agar shahir sembuh seperti sedia kala..amin


lg satu kes..ni tak de kaitan dgn brain..ni kwn aku sndiri..mate terkene bacteria infection..at first dr ckp sakit mate biasa, but then bile g hosp..amik ko dah kne infection, siap bacteria buat selaput dah..smoga beliau juga cpt sembuh..
disebabkan kawan aku ni slalu skodeng blog aku ni aku nak pesan cket:
jga diri elok2..dah tutup blog ak ni!!!tak elok tengok cahaya bnyak2..hehe..get well soon dear :P
kesian dkt org yg tengah menunggu kepulangan ko ;)


kesimpulannye.marilah kite bersama2 menjaga kesihatan kite.


0 comments:

Followers