ada udang ada garam,
banyak orang banyak ragam..


ecece aku da mule berpantun segala..nak kate mood baik x jugak..wa ngah panas beb..td la tapi..now  ni da sejuk da..hehe..kalo ngah panas ayat aku sure berapi-api..takot terbakar lak lappy aku ni..miss lappy dun worry i still luv u..
ok..bak kate usop bekas penari kebudayaan "cecite cecite" haaaa ni ha teman nak cite la ni..sat naaa...


alkisah disuatu petang..jeng jeng jeng..
ok first of all nk introduce diri yg tak cukup famous ni..teman ni student, x de gaji lg..ok ak ngah mengarut tu..maklum la bile malam da menjelmakann...
memandangkan aku ni student, byk la org aku kene bertemu, berdating dan berkawan bagi menghilangkan bosan dikala kebosanan..masalah aku bukan pasal bosan aku tp pasal org..
teman taw semue org pon ad perangai masing2..semue pon ada keras kepala lutut masing2..tapi tolonglahhhh jgn la keraskan lagi kepala korang yg dah sedia ada keras tu..kalo kerja tu taw nak senang je...ishhh ishhh ishhhh ape nak jadi ngn anak mude zaman sekarang ni..tak de kesedaran sivik..low integriti..ape kate lepas ni join sekretariat rakan Integriti Mahasiswa umt (SRIM)..ni tuk student umt laa..moga2 kehidupan anda bertambah berintegriti..hehe..promote club sat naa..
ape yang aku mengarut ni semue dr ape yang aku nampak..banyak sgt org yang sekufu dan sekutu ngn jenis org yg aku cite kat ats tu..keje taw nak senang je..yang susah2 baling kat org laen..tak pon, time ko terima keje yang agak susah ko merungut, mengate...tapi tak sedar kenape ko dpt keje yg susah...cube muhasabah balek..mesti korg ada buat pape yg salah..contohnye; keje2 yg sebelum ni korg x buat..or mmg selama ni mmg korg dpt keje yang cikai2 je..
second situation; belagak..adoiiyaiii
pantang betul aku bab2 cam ni..kalo anda nak belagak tolong la jgn belagak kat manusia..kenape???sebab manusia ni ada perasaan benci..orait...
macam diri aku sndiri gak..aku sgtlah meng'anti' para makhluk yang berlagak di muka bumi ni..jgn salahkan manusia sekeliling kalo anda da hilang kawan nanti..renti2 kan la sikap berlagak anda tu..tak gune nak belagak weh...
bak kate cikgu sekolah teman dulu 'kawan biar seribu, berkasih biar satu'...ehh lari topik sudaaa..'kawan biar beribu, musuh 1 pon tak yah'.. again cikgu bm kesayangan aku..sorry..lame tak bukak buku peribahasa..
buat sape2 terasa ada buat perangai tak berintegriti seperti diatas berubah la...aku pon termasuk kot..spe2 yang penah satu group ngan aku..sorry..


nota dihujung kaki;
lately ni aku dpt rase semue org asik membebel..awat???bebel bebel bebel...aishhh bebal otak gua ;p


'akhir kata majulah mahasiswa untuk negara'

0 comments:

Followers